Terapija z laserjem je novejša metoda zdravljenja, ki učinkovito zmanjšuje vnetje in bolečino ter pospešuje celjenje tkiva. Uporabljamo jo lahko pri:

• kroničnih bolečinah v hrbtenici, sklepih in mišicah,
    • poškodbah mehkih tkiv,
    • vnetjih dlesni,
    • različnih kožnih vnetjih in vnetjih ušes,
    • ranah, ki se počasi celijo,
    • opeklinah …

Zaradi številnih pozitivnih učinkov na tkiva je takšna terapija lahko učinkovito dopolnilo ali celo alternativa dolgotrajnemu zdravljenju z nesteroidnimi protivnetnimi zdravili ali kortikosteroidi. Posebno koristna je za živali s stranskimi učinki na takšna zdravila.

Laser deluje preko procesa, ki ga imenujemo fotobiomodulacija. Njegova svetloba prodira globoko v tkivo, kjer povečuje cirkulacijo in spodbudi dovod kisika in hranil celicam (poveča produkcijo ATP).

Najpomembnejši biološki učinki laserske terapije so:

• protivnetni,
    • protibolečinski (vpliv na prenos bolečinskih signalov in tvorba telesu lastnih protibolečinskih substanc),
    • pospešeno razmnoževanje in rast celic,
    • višji metabolizem celic,
    • stimulacija imunskega sistema,
    • hitrejše in boljše celjenje tkiva z manjšo tvorbo brazgotine (modulacija tvorbe novih žil, stimulacija fibroblastov in tvorba kolagena),
    • pospešeno obnavljanje živčevja.

Terapija z laserjem je varna in neinvazivna metoda (ne potrebujemo niti sedacije ali britja). Živali jo zelo dobro prenašajo saj ni boleča, na mestu terapije lahko izzove le blago toploto, ki za žival navadno ni moteča. Lastnik je med obsevanjem lahko prisoten.

Za uspešno zdravljenje je večinoma potrebnih več terapij. Pogostost, trajanje in število je odvisno od obolenja in ga prilagodimo živali. Posamezna terapija je hitra, navadno traja le nekaj minut – trajanje je odvisno od velikosti prizadetega področja. Učinek se običajno pokaže po prvih 2–3 obsevanjih (pri obolenjih, ki trajajo že daljši čas je včasih potrebno večje število). Učinki se seštevajo, zato se stanje živali izboljšuje po vsaki terapiji. V začetku zdravljenja so terapije bolj pogoste (nekajkrat na teden), ko dosežemo učinek se njihova pogostost zmanjša glede na stanje živali. Vzdrževalne terapije nato ponavljamo približno vsake 3–4 tedne.